10 pasi pentru a creste de la 35% la 75% gradul de ocupare

Acum 6 luni un hotel din Bucuresti m-a contactat pentru a analiza strategia de marketing online si offline.

Atunci gradul de ocupare era de 35% si targetul lor pentru urmatorul an era de 50% .

La 6 luni de la prima intalnire rezultatele arata foarte bine:
– grad de ocupare de 75%
– top 10 in tripadvisor.com
– un booking engine performant
– servicii apreciate de turisti
– pret unitar pe toate OTA
– hotelul afisat in prima pagina de booking.com
– cresterea numarului de rezervari online direct pe site-ul hotelului
– un numar mare review-uri (bune si mai putin bune) pe adresa de email a hotelului
Si lista poate continua.

Ce poti face tu pentru a avea aceste rezultate?

Am facut o lista cu cele mai importante lucruri ce trebuiesc realizate. In functie de tipul hotelului tau urmareste lucrurile care ti se par importante.

Pasi de urmarit pentru a creste gradul de ocupare:

1. Citeste toate review-urile de pe Tripadvisor si pentru a afla care au fost parerile celor care s-au cazat in acel hotel.
Astfel vei putea afla cu ce se deosebeste hotelul tau de alte hoteluri. Pentru ce este apreciat sau care sunt problemele observate de clienti.

2. Roaga pe cineva sa urmareasca timp de 1 saptamana felul in care cei de la receptie vorbesc cu clientii, raspund la telefon, fac rezervari …

3. Analizeaza politica de preturi. Pentru a creste numarul de camere ocupate unele hoteluiri au tendinta de a scadea tariful pana cand clientul accepta.
Stabileste un tarif general si apoi lanseaza oferte speciale cu servicii suplimentare incluse si oferte last minute.

4. Gaseste noi servicii care pot fi oferite cadou ca bonus. Aceste cadouri poate influenta decizia unui vizitator de a face o rezervare.

5. Porneste campanii google Adwords pe cuvinte cheie bine stabilite.
Verifica inainte cuvintele cheie care iti pot aduce cat mai multe rezervari.
Nu uita de Remarketing. O modalitate simpla de a readuce un vizitator pe site-ul tau.

6. Monitorizeaza numarul de vizitatori si modul lor de a vizita site-ul, paginile vizitate.

7. Am setat o funnel de conversie pentru a vedea care este pagina unde acestia renunta la rezervare. Se intampla ca uneori o eroare intr-o pagina sa nu permita realizarea rezervarilor in mod corect si astfel sa pierdeti multi vizitatori.

8. Dezvolta o pagina de servicii aditionale care se pot fi rezervate impreuna cu cazarea: transfer aeroport hotel…
Ofera posibilitatea vizitatorilor sa aleaga o camera superioara pentru o diferenta de pret.

9. Incepe o campanie de email marketing. Analizeaza toti clientii care au fost in hotel si trimite-le mail-uri personalizate in functie de cate ori s-au cazat.

10. Discuta cu fiecare client si afla care a fost parerea lui despre serviciile oferite si roaga-i sa adauge un review in Tripadvisor (daca ii vedeti multumiti) sau pe email-ul managerului (daca au avut probleme)

Care sunt alte lucruri care credeti ca ar putea ajuta la cresterea gradului de ocupare?
Adauga comentariul tau mai jos pentru a putea discuta impreuna cu alti manageri din domeniul hoterier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *